سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲

نگهداری و ماندگاری از چمن مصنوعی فوتبال

بهترین مطالب در مورد موکت ، چمن مصنوعی و کفپوش ها

نگهداری و ماندگاری از چمن مصنوعی فوتبال

۱,۸۰۵ بازديد

چمن های مصنوعی در سوئد
در سوئد ، حدود 1200 زمین چمن مصنوعی وجود دارد و سالانه چندین زمین جدید ساخته می شود. برای اینکه بستر موجود در یک چمن مصنوعی خصوصیات مطلوبی داشته باشد ، زمین با مقادیر زیادی ماده پر کننده پر می شود که معمولاً به صورت گرانول است.

SBR (لاستیک های بازیافتی ماشین و ماشین) متداول ترین ماده پر کننده در خرید چمن مصنوعی زمین فوتبال است و در حال حاضر در بیش از نیمی از چمن مصنوعی سوئد استفاده می شود. سایر مواد مورد استفاده به عنوان مواد پرکننده در چمن مصنوعی عبارتند از EPDM (لاستیک صنعتی ولکانیزه تازه تولید شده) و TPE (گرمانرم پلاستیک تازه تولید شده).

انواع مختلفی از مواد پر کننده ارگانیک نیز وجود دارد (به عنوان مثال چوب پنبه ، پوست و نارگیل). استفاده از مواد پر کننده ارگانیک تاکنون در سوئد محدود شده است. این راهنما استفاده از چنین پرکننده های آلی را پوشش نمی دهد ، زیرا آنها به عنوان میکروپلاستیک حساب نمی شوند.

تأثیر بر محیط زیست
نوع گرانول های مورد استفاده در چمن مصنوعی به قدری کم است (تقریباً 3-2 میلی متر) که هنگام پخش شدن به محیط ، به عنوان میکرو پلاستیک به حساب می آیند. استفاده منظم و مراقبت از چمن مصنوعی منجر به از بین رفتن گرانول ها از زمین و نیاز به تعویض می شود. مقداری از این زباله ها به محیط زیست سرایت می کنند.

گرانولها خطرات زیست محیطی دارند تا حدی به این دلیل که پلاستیکهای میکرو به طور طبیعی تخریب نمی شوند بلکه پخش می شوند و در محیط تجمع می یابند ، بخشی دیگر به این دلیل است که انواع مختلف گرانول می تواند حاوی مواد خطرناکی باشد.

در مورد چگونگی پخش سالانه مقادیر زیادی گرانول از چمن مصنوعی به محیط اطراف در سوئد ، هیچ ارقام موثقی وجود ندارد. محاسبات بین مطالعات مختلف متفاوت است.

علی رغم عدم قطعیت ارقام ، آژانس حفاظت از محیط زیست سوئد اظهار می دارد که سالانه مقادیر زیادی گرانول از چمن مصنوعی ناپدید می شود و بخشی از این زباله ها به محیط زیست سرایت می کنند. گسترش گرانول از چمن مصنوعی به عنوان یک منبع مهم از انتشار میکروپلاستیک در سوئد شناخته شده است. در مورد مشکل پخش گرانول به محیط زیست ، هیچ اطلاعات کلی وجود ندارد که نشان دهنده تفاوت در خطر انتشار بسته به نوع گرانول استفاده شده باشد. انواع مختلف گرانول بنابراین در این راهنما در نظر گرفته شده است که از نظر خطر گسترش میکروپلاستیک به محیط معادل است.

درباره تخمین های مختلف هدر رفت از چمن مصنوعی می توانید اطلاعات بیشتری در اینجا بخوانید:

میکروپلاستیک در محیط 2019 (pdf 6 MB)
به این ترتیب گرانول ها به محیط پخش می شوند
گرانول ها می توانند به روش های مختلف ، به عنوان مثال مستقیماً به محیط اطراف ، از طریق آب طوفان و احتمالاً از طریق تصفیه خانه های فاضلاب به محیط پخش شوند. هنوز مشخص نیست که مقدار زیادی گرانول به دریا ، دریاچه ها و مسیرهای آب پخش می شود.

پخش گرانول از چمن مصنوعی می تواند به عنوان مثال در شرایط مختلف آب و هوایی انجام شود. در ماه های زمستان ، برف و برف روبی بعدی می تواند باعث گسترش گسترده شود ، زیرا گرانول ها برف را دنبال می کنند و در نهایت به توده های برفی می رسند که معمولاً در کنار چمن مصنوعی قرار می گیرند. هنگامی که برف ذوب می شود ، بخشی از گرانول در کنار زمین باقی می ماند در حالی که مقداری با آب ذوب به چاه های آب طوفان پخش می شود. گسترش جزئی گرانول هایی است که همراه کفش و لباس بازیکنان از زمین چمن مصنوعی تهیه می شود و سپس در فاضلاب قرار می گیرد. این گسترش ، از جمله موارد دیگر ، از تغییر اتاق ، خانه و هنگام شستشو اتفاق می افتد.

خطرات
گرانول های مورد استفاده در چمن مصنوعی می توانند حاوی انواع مختلف مواد خطرناک باشند. در مورد محتوای مواد خطرناک در گرانول های مورد استفاده در راهنمای خرید چمن مصنوعی تزئینی فضاهای مختلف و اینکه چه خطرات ممکن است ایجاد کند ، عدم اطمینان وجود دارد. این عدم اطمینان برای مواد بازیافتی و تازه تولید شده وجود دارد.

می توانید اطلاعات بیشتر در مورد خطرات و اثرات مربوط به میکروپلاستیک و گرانول را در صفحه زیر بخوانید:

میکروپلاستر
آژانس مواد شیمیایی سوئد اطلاعاتی در مورد خطرات مرتبط با گرانول و همچنین راهنمایی در مورد مقررات و مشاوره به اپراتورها در رابطه با این موضوع ارائه داده است. لینک این راهنما را در وب سایت آژانس مواد شیمیایی سوئد در اینجا خواهید یافت:

وب سایت آژانس مواد شیمیایی سوئد
در سال 2016 ، آژانس حفاظت از محیط زیست سوئد به Sweco سفارش داد خطرات احتمالی زیست محیطی و سلامتی ناشی از استفاده از مواد تایر بازیافتی در چمن مصنوعی را توصیف کند. این وظیفه شامل مطالعه خطرات ناشی از انتشار و قرار گرفتن در معرض مواد خطرناک بود. این وظیفه همچنین شامل مروری بر مواد جایگزین مورد استفاده در چمن مصنوعی و مقایسه آنها با استفاده از مواد تایر بازیافتی بود.

نتیجه گیری Sweco این بود که استفاده از SBR در چمن مصنوعی خطرات قابل توجهی برای سلامتی انسان ایجاد نمی کند ، اما طبق این گزارش ، عدم اطمینان در این مورد وجود دارد. عدم اطمینان بخشی از این واقعیت است که هیچ مجموعه کاملی از محتوای انواع مختلف مواد پر کننده و آنچه ممکن است از مواد نشت کند وجود ندارد.

منبع

قانون فوتبال برای مبتدیان

1- هدف از بازی فوتبال

اولین و ابتدایی ترین قانون فوتبال، درک هدف بازی است. هدف اصلی بازی فوتبال، به ثمر رساندن گل های بیشتر به دروازه ی تیم حریف است.

2- تجهیزات فوتبال

تمام بازیکنان فوتبال، باید از تجهیزات و وسایل مناسب این بازی استفاده کنند. وسایل مورد نیاز فوتبال شامل یک پیراهن، کفش، شلوارک و جوراب ساق بلند و ساق بند فوتبال می باشد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.