دوشنبه ۲۸ اسفند ۰۲

بهترین موکت رویال ظریف مصور

بهترین مطالب در مورد موکت ، چمن مصنوعی و کفپوش ها

بهترین موکت رویال ظریف مصور

۱,۸۴۹ بازديد

موکت دستباف یا ماشین؟ *
آیا هنگام خرید موکت جدید برای خانه خود ، آگاهی از راه های درک بافت موکت دستباف یا ماشینی کار شما را آسان نمی کند؟ کافی است به پشت موکت نگاه کنید تا تفاوت موکت دستباف و موکت ماشینی را ببینید. موکت ماشینی با گره زدن ساخته نمی شود.

الیاف پشمی توسط دستگاه روی موکت ظریف مصور طرح رویال گذاشته می شود و سپس پشت موکت با لاتکس تقویت می شود. این فرایند به پشت موکت بافتی سخت و ظاهری متقاطع می بخشد. مشاهده الگوی موکت دستباف به صورت ردیف گره های کوچک در پشت موکت امکان پذیر است.

اشتراک گذاری
ایجاد این طرح با گره زدن هر بار باعث می شود موکت پیچیده تر به نظر برسد و بنابراین ساخت چنین موکت هایی بیشتر از موکت های ماشینی به طول می انجامد.

در نتیجه بافت با کیفیت بالاتر و محکم تری در موکت ایجاد می شود. با این حال ، انواع زیادی از موکت های دستباف با توجه به کیفیت آنها وجود دارد.

دولت
چگونه می توان موکت با کیفیت را شناخت؟ *
برای درک اینکه یک موکت یک دستباف با کیفیت است ، باید به کیفیت پشم نگاه کرد. طول ، کشش و درخشندگی الیاف پشم بسیار مهم است. ضخامت موکت در تعیین کیفیت موکت مهم نیست.

موکتی که الگوی آن وقتی از پشت مشاهده می شود کمتر آشکار است ، یک موکت محکم بافته نیست. گره های خوب نشان دهنده کیفیت بالاتر است. هرچه تعداد گره ها در سانتی متر مربع بیشتر باشد ، تلاش بیشتری برای ساخت موکت انجام می شود.

یک موکت خوش بافت بیش از 180 گره دست ساز در cm2 دارد. یک بافنده ماهر می تواند 800 گره در ساعت ببندد.

کدام موکت گرم نگه می دارد؟ *
موکت پشمی در زمستان گرم و در تابستان سرد می شود. پشم ، که خاک را روی سطح جمع می کند و از نفوذ عمیق آن جلوگیری می کند ، نیز مقاوم است.

نخ موکت مهم است *
شاید مهمترین عامل در انتخاب موکت فرصت های اقتصادی باشد. مهم این است که چقدر می خواهیم از موکت استفاده کنیم و معیارهای عملکردی که در این مدت از موکت انتظار داریم. وقتی موکتی با کیفیت خریداری می کنید ، صرف نظر از قیمت بالای آن ، می توانید سالها آن را تهیه کنید. به همین دلیل ، خرید بهترین موکتی که می توانید خریداری کنید ، به ویژه برای مناطقی که در معرض تردد زیاد هستند ، در دراز مدت برای شما سودآور خواهد بود.

"وزن شمع" ، که یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت موکت است ، با وزن نخ در متر مربع اندازه گیری می شود. تراکم نخ به طور مستقیم بر دوام و عملکرد موکت تأثیر می گذارد. موکتهایی که وزن شمع بیشتری دارند دوام بیشتری دارند و گرانتر هستند. ویژگی های تولید و طراحی از دیگر عواملی است که بر قیمت موکت تأثیر می گذارد. کیفیت نخ مورد استفاده در میان عواملی که قیمت موکت را تعیین می کند در درجه اول قرار دارد. نخ مواد اولیه موکت است.

نوع نخ استفاده شده و نحوه ساخت موکت از مهمترین ویژگی هایی است که کیفیت موکت را تعیین می کند. اکثر موکت های ماشینی که امروزه از آنها استفاده می کنیم با نخ مصنوعی تولید می شوند. 4 نوع اصلی نخ مصنوعی وجود دارد. اینها؛ پلی آمید (نایلون) ، پلی پروپیلن (PP) ، پلی استر و اکریلیک.

این چهار نوع نخ مصنوعی را می توان با یکدیگر و همچنین با پشم ترکیب کرد و به عنوان انواع جایگزین الیاف / نخ ظاهر شد.

موکت پلی آمید چیست؟ ویژگی های موکت ظریف مصور طرح هرمس نیلون *
پلی آمید (نایلون): نایلون ، محبوب ترین نوع نخ ، موادی است که در برابر سایش مقاوم است ، انعطاف پذیر است ، در برابر وزن و جابجایی مبلمان مقاوم است و همچنین می تواند رنگ های چشم نوازی را ارائه دهد. از آنجا که دارای ساختاری است که می تواند لکه ها و خاک را پنهان کند ، برای انواع مناطق استفاده با تردد کم یا زیاد مناسب است.

موکت پلی پروپیلن چیست؟ *
پلی پروپیلن (PP): اگرچه به دلیل تمیز کردن آسان آن شهرت دارد ، اما پلی پروپیلن ، که به الفین نیز معروف است ، نسبت به پلی آمید مقاومت ضعیف تری در برابر رنگ آمیزی روغن دارد. پلی پروپیلن به دلیل مقاومت در برابر رطوبت و کپک می تواند در داخل و خارج از منزل مورد استفاده قرار گیرد. پلی پروپیلن که بسیار ارزانتر از سه الیاف دیگر است ، به دلیل مقاومت در برابر رنگ آمیزی ، رنگ مات بیشتری نسبت به سایر موکت ها دارد. علاوه بر این ، از نظر زمان حفظ ظاهر اولیه آن نسبت به سایرین ناکافی است. مزیت آن ضد استاتیک بودن آن است.

اشتراک گذاری
موکت پلی استر چیست؟ *
پلی استر: این نوع نخ که از شفافیت رنگ فوق العاده ای برخوردار است ، به راحتی تمیز می شود و اگرچه در برابر لکه های بر پایه آب نیز بسیار مقاوم است ، اما مقاومت آن در برابر رنگ آمیزی بر پایه روغن ضعیف تر از پلی آمید است ، درست مانند پلی پروپیلن. پلی استر الیافی است که بسیار انعطاف پذیر نیست ، سختی آن هنگام خیس شدن خراب نمی شود. میزان جذب رطوبت پلی استر بسیار کمتر از سایر انواع فیبر است. به همین دلیل می توان آن را به راحتی برای موکت های فضای باز ترجیح داد.

موکت اکریلیک چیست؟ *
اکریلیک: اکریلیک که از نوع الیافی است که می تواند ظاهر و حس پشم را با ساختار خود ایجاد کند ، در برابر کپک مقاوم بوده و در برابر نور خورشید مقاومت بالایی دارد. عملکرد اکریلیک از نظر دافع لکه کمتر از سایر انواع الیاف است. با این حال ، از نظر رنگ دوام بیشتری نسبت به پلی پروپیلن دارد.

موکت پشمی چیست؟ *
پشم: پشم ، که با کیفیت ترین نخ شناخته شده در تولید موکت است ، استانداردی را در مقایسه الیاف موکت تعیین می کند. پشم ، که مقاومت بسیار خوبی در برابر سایش دارد ، بنابراین بادوام و همچنین انعطاف پذیر است. پشم ، که یک فیبر با مقاومت بالا در برابر شعله است ، انرژی ساکن تولید نمی کند. عملکرد پشم در "حفاظت از لکه" در مقایسه با پلی آمید بالا است.

مزایا و معایب *
موکتها با گرمی و نرمی خود فضایی دعوت کننده در فضای زندگی شما ایجاد می کنند. می توانید از موکت دیواری به دیوار یا قطعه ای در فضاهای نشیمن خود استفاده کنید. وقتی از یک تکه موکت استفاده می کنید ، این شانس را دارید که پارکت یا سنگ خود را روی زمین نشان دهید. خوب ، آیا مزایا و معایب موکت تکه ای را می دانید؟

مزایا: الگوها و رنگهای جایگزین بیشتری وجود دارد. وقتی حوصله تان سر رفت ، می توانید موکت خود را بردارید یا https://sazandeganebartar.rozblog.com/post/30 خود را در اتاق دیگری جایگزین کنید. تمیز کردن آن بسیار ساده تر از موکت های دیوار به دیوار است. هنگام جابجایی خانه می توانید موکت خود را به راحتی با خود ببرید.

معایب: تکه های موکت می توانند لغزند ، استفاده از لغزش در زیر آن مفید است تا خطری ایجاد نکند. به احتمال زیاد در گوشه ها گیر می کنید. این می تواند باعث تصادفات جزئی شود.


اشتراک گذاری
بلونا
چگونه می توان کیفیت موکت را شناخت؟ *
موکت با کیفیت ؛ موکتی است که به طور کامل نیازهای شما را برآورده می کند و شما را در حین نگاه و استفاده از آن خوشحال می کند. با این حال ، عوامل تعیین کننده کیفیت موکت در جزئیات فنی مانند نوع نخ ، تراکم بافت و ارتفاع شمع پنهان شده است. نوع نخ مورد استفاده در بافت موکت یکی از مهمترین عواملی است که کیفیت را تعیین می کند. می توانید از موکت های تولید شده با نوع نخ مناسب منطقه ای که مدت زمان بیشتری از آن استفاده خواهید کرد ، استفاده کنید. فاکتور مهم دیگر تراکم نخ است. هرچه موکت بیشتر بافته می شود ، دوام بیشتری دارد. ارتفاع شمع موکت یکی دیگر از عوامل تعیین کننده کیفیت آن است. موکت هایی با تراکم بافت بالا ، بافت نرم ، رنگ های زنده و موکت های روشن باید اولین انتخاب شما باشند.

تعمیر و نگهداری روتین را نادیده نگیرید *
با مراقبت مناسب می توانید به راحتی عمر موکت خود را افزایش دهید. تعداد دفعات تمیز کردن موکت بستگی به میزان رفت و آمد روی آن و میزان گرد و غبار حمل شده از بیرون دارد. کارشناسان می گویند 80 درصد خاک جمع شده روی راهنمای خرید موکت خشک است ، در حالی که 20 درصد باقی مانده شامل روغن و خاک است.

به راحتی می توانید خاکهای خشک را با جاروبرقی با قدرت مکش بالا تمیز کنید. در عین حال ، می توانید موکت های خود را با قرار دادن حصیر روی تمام ورودی های خود کمتر کثیف کنید. هر 6 ماه یا یک بار در سال ، شما نیاز به تمیز کردن عمیق موکت خود دارید.

تمیز کردن بخار یکی از بهترین روش ها برای تمیز کردن عمیق موکت شما است. می توانید موکت خود را به یک شرکت قالیشویی بدهید یا خودتان آن را با جاروبرقی بخار تمیز کنید.

همچنین می توانید آن را با استفاده از شامپو موکت یا صابون مایع (یا آب صابون) تمیز کنید. به یاد داشته باشید ، محصولات سبک نسبت به مواد شیمیایی سنگین راه حل بهتری برای تمیز کردن هستند.

اگر قصد دارید موکت خود را با یک ماده شیمیایی تمیز کنید ، مقدار کمی را به قسمت نامرئی محصول بمالید و مطابق نتیجه از آن استفاده کنید.


اشتراک گذاری
موکت اطلس
محلول خانگی برای بیماریهای قارچی *
نصف لیتر سرکه سیب
نیم لیتر آب
1 قاشق چایخوری پودر آمونیاک در نصف لیوان آب حل شده است
1/4 قاشق چای خوری صابون مایع یا مایع ظرفشویی
می توانید همه این مواد را مخلوط کرده و از آنها برای تمیز کردن لکه های موکت خود استفاده کنید.
چگونه می توان موکت را مطابق با اتاق ها انتخاب کرد؟ *
موکت ها در افزودن شخصیت و روحیه به مکانی که در آن زندگی می کنیم اولویت اول را دارند. اصلی ترین مسئله ای که هنگام انتخاب موکت شما را راهنمایی می کند باید رنگ مبلمان ، پرده ، رنگ دیوار و لوازم جانبی مورد استفاده باشد. لازم است ابتدا با تعیین مکان و کف محل استفاده از موکت شروع شود.


اول از همه ، شما باید تعیین کنید که در اتاق خود به کدام اتاق و اندازه موکت نیاز دارید. انتخاب موکت واقعا چالش برانگیز است.

امروزه ظهور بسیاری از ویژگی ها مانند طرح ها ، اندازه ها و تکنیک های مختلف بافت ، حساسیت به سلامت انسان ، دامنه محصولات را در موکت افزایش می دهد ، اما انتخاب را برای ما دشوار می کند.

مواردی که هنگام انتخاب رنگ و طرح روی موکت باید در نظر بگیرید
هنگام انتخاب رنگ روی موکت ، به هماهنگی آن با کف توجه کنید. اگر می خواهید کف را برجسته کنید ، باید رنگهای خنثی و بدون الگو را ترجیح دهید ، در حالی که من توصیه می کنم از رنگ های خاکستری برای برجسته کردن مبلمان استفاده کنید.

با توجه به نقاطی که در نمایشگاه های موکت وجود دارد ، ممکن است رنگ موکت ها در کف خانه شما متفاوت باشد. با توجه به این امر ، مطمئن شوید که درخواست آزمایش اولیه را در خانه خود دارید. نقش موکت نقش مهمی در پنهان کردن خاک دارد. الگوهای بزرگ بیشتر خاک را نشان می دهند ، در حالی که الگوهای نامنظم و چند رنگ دید خاک و لکه ها را کاهش می دهند.

موکت ها باید در برابر بسیاری از عوامل منفی مانند سایش ، لکه ، تغییر رنگ ، به ویژه در مکان هایی مانند سالن هایی با تردد زیاد مقاوم باشند. در چنین مکان هایی ، باید موکت هایی را انتخاب کنید که در برابر گرد و غبار ، خاک ، خرد شدن و محو شدن رنگ مقاومت بیشتری دارند.

منبع : https://www.evimdergisi.com.tr/eviniz-icin-hali-secmenin-puf-noktalari/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.