سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲

بهترین چمن مصنوعی مخصوص فوتسال

بهترین مطالب در مورد موکت ، چمن مصنوعی و کفپوش ها

بهترین چمن مصنوعی مخصوص فوتسال

۱,۷۹۸ بازديد

در سال 2016 ، لیگ حرفه ای فوتبال (LFP) تصمیم گرفت چمن مصنوعی لیگ 1 (L1) و لیگ 2 (L2) را از فصل 2017-2018 ممنوع کند. این تصمیم ، اگر چمن مصنوعی زمین فوتسال را به طور مثر از مدار حرفه ای حذف کند (یک مورد منحصر به فرد در اروپا) ، با این حال نباید بر انتخاب جوامع در مورد سطح بازی آنها ، برای مسابقات منطقه ای یا گروهی و سایر موارد استفاده کند.

مصنوعی در حال حاضر 70 درصد از سطوح نصب شده را نشان می دهد ، با وجود قیمت بسیار بالاتر از پوشش طبیعی یا ترکیبی: به طور متوسط ​​200،000 یورو برای پوشش 100٪ طبیعی ، 400،000 یورو برای هیبرید و 600،000 یورو برای مصنوعی.

قرارداد تعمیر و نگهداری
برای فرانسوا بروئله ، رئیس Hydra Parts ، "اکثر کاربران فکر می کنند که یک قدم مصنوعی نیاز به نگهداری کمتری دارد. اما اشتباه است ". علاوه بر علف های هرز ، محصولات ضد خزه که باید دو بار در سال استفاده شوند ، هر دو هفته یکبار لازم است که لایه های انعطاف پذیری را از حالت فشرده خارج کرده ، نخ ها را بلند کرده و برگها و سنگدانه ها را جاروبرقی ، ضد عفونی کرد ... یا قرارداد نگهداری از 6 با 7000 یورو در سال. اگر این کار به درستی انجام نشود ، زمین بازی باید به جای ده سال اعلام شده ، پس از پنج سال تغییر کند. و بسیار گرانتر از یک محصول طبیعی خواهد بود. " یکی دیگر از محدودیت ها ، بازیافت مواد مصنوعی در حین تعویض یا تغییر سطح (با هزینه مشتری) ، ردپای محیطی قابل توجه و سطح بازی "داغ" است.

بی حد و حصر
از نظر کیفیت و راحتی بازی ، سطوح جدیدی از الیاف نگهدارنده آب تشکیل شده است که جذب شوک خوبی را امکان پذیر می کند (Tarkett Sports، ex-Desso) ، ظاهر شده است. علاوه بر این ، مواد نیز مورد آزمایش قرار می گیرند تا از خطر سوختگی در هنگام سقوط جلوگیری شود. بستری که به عنوان لایه زیرین نصب شده است به ورزشگاه اجازه تخلیه و جذب ضربات را می دهد تا از مفاصل بازیکنان محافظت کند. با مواد مصنوعی ، زمینهای گل آلود را که در زمستان باعث زمین خوردن یا شرایط بد بازی می شود نیز خارج کنید. در واقع ، این امکان را می دهد که بدون محدودیت یا تقریباً 20 ساعت در هفته برای یک ساعت طبیعی و 40 ساعت برای یک هیبرید استفاده کنید. به مزایایی که با بودجه محدود همراه است ، که دومینیک دوری ، مدیر کار در Parcs & jardins را تأیید می کند ، "بهترین چمن مصنوعی حیاط ورزشی امروزه دیگر منع مصرف ندارد و به دلیل هزینه و کاهش نگهداری ، مخصوصاً برای باشگاه های کوچک یا شهرهای متوسط ​​مناسب است". به به خصوص از آنجا که استفاده از مواد مصنوعی به هاکی روی زمین ، البته راگبی (U Arena) و حتی فوتبال آمریکایی گسترش یافته است ، که همه کاره بودن آنها را تقویت می کند ...

لایه تخلیه
این هیبرید به نوعی اتحاد انعطاف پذیری چمن طبیعی با استحکام و دوام مصنوعی است. راحتی بازی ، دوام ، قابلیت اجرا در زمین ، انعطاف پذیری و محدوده استفاده از شرایطی هستند که بیشتر به نظر می رسند. زمان استفاده هفتگی از یک هیبرید دو تا سه برابر بیشتر از یک چمن طبیعی (در شرایط خاص) است. با این وجود ، هر سیستمی که انتخاب شود ، به مقدار زیادی آماده سازی خاک ، تا عمق حدود پنجاه سانتی متر نیاز دارد. سطح استادیوم باید به منظور تخلیه آب با پروفایل کامل پایین بیاید ، سپس صدها متر کانال زهکشی در آن گنجانده شده است. بسته به تکنولوژی ، یک فیلم ژئوتکستایل روی این سازه قرار می گیرد که یک لایه تخلیه متشکل از تراشه هایی را که ضخامت آنها بسته به سازندگان متفاوت است ، دریافت می کند. بسته به محل و خطر سرماخوردگی (علف های دائمی چاودار زیر 7 درجه رشد نمی کند) ، یک شبکه گرمایش در بالای لایه تخلیه ، زیر لایه چمن نصب شده است. این کابل از چند صد متر کابل متصل تشکیل شده است و نوعی گرمایش از کف برای چمنزار ایجاد می کند: Saint-ientienne ، Paris ، Bordeaux ، Lyon مجهز به آن هستند.

ریشه سیستم
آماده سازی توسط دو لایه ماسه تکمیل می شود ، یکی از آنها غنی شده و با مواد آلی اصلاح می شود ، که برای هر دو بذر علف کاشته می شود (که دوباره بستگی به محل ، بسته به رطوبت ، دما و غیره) دارد. سیستم Tarkett Sports Mastergrass این فرایند را که پس از کاشت بذر چمن ، با تزریق میلیون ها الیاف ، به عمق 20 سانتی متر ، به صورت کاملاً همگن تکمیل می شود ، دنبال می کند. این عملیات با استفاده از پیوندهای مخصوص سازگار انجام می شود ، که می تواند یک زمین فوتبال را در عرض چند روز پوشش دهد. به لطف این فناوری ، سیستم ریشه علف در اطراف الیاف مصنوعی پیچیده می شود و خطر پاره شدن را کاهش می دهد. "امروز ، ما دیدگاه کافی در مورد محصولات و فناوری خود داریم و طول عمر چمن ترکیبی پانزده ساله خود را می بینیم.

سالها ”، ژولین ویگاند ، مدیر بازرگانی توضیح می دهد. "با کیفیت بازی و احساسات از همه نظر شبیه به چمن کاملا طبیعی". اما یک نقطه ضعف ، دشواری جایگزینی مناطق کوچک زمین (در مقابل دروازه ها ، ضربه ها ، مرکزها) است ، برخلاف فناوری نوار.

فیبر طبیعی
AirFibr (چمن طبیعی) ، یک فناوری صد در صد چمن مصنوعی مناسب حیاط فرانسوی ، بسیاری از استادیومهای باشگاههای L1 (لیون ، لیل ، متز و غیره) در فرانسه و خارج از کشور و همچنین باشگاههای کوچکتر را مجهز می کند. اجرا و سیستم متفاوت است ، با دو احتمال ، کاشت کامل چمنزار یا تخمگذار در جنگل. پس از آماده سازی خاک زیرین ، یک لایه از مواد روی سطح توزیع می شود که شامل یک مخلوط همگن از سه جزء است: ماسه سیلیس ریز (جلوگیری از توسعه کرم های خاکی) و توقف هرگونه تشکیل گل. میکرو الیاف مصنوعی که مقاومت لازم را برای استفاده شدید ، در هر شرایط آب و هوایی ، و توپ های چوب پنبه طبیعی و مقاوم در برابر پوسیدگی ایجاد می کند ، باعث ایجاد انعطاف پذیری و بالشتک در زمین بازی و نفوذ پذیری زیاد می شود. سپس چمن طبیعی یا کاشته می شود یا در چوب گذاشته می شود ، ریشه های آن در حین رشد در ریز الیاف موجود در کل لایه زیرین متصل می شوند. کلمنت بودین ، ​​مدیر بازرگانی Natural Grass می گوید: "این یک دستگاه با 100٪ چمن طبیعی در سطح است". این گیاه بیشتر شبیه یک چمن طبیعی است و فناوری آن به نوعی زیر زمین است و از همه مهمتر می توان آن را در کاشت طبیعی به طور نامحدود "شارژ" کرد.

نور درمانی
زمینهای ترکیبی به اندازه زمینهای کاملاً طبیعی به تعمیر و نگهداری نیاز دارند. علاوه بر چیدن یک یا دو بار در هفته بسته به سطح باشگاه ها ، استفاده و موقعیت جغرافیایی ، افزودن کود و کود ، مراقبت در برابر بیماری ها ، خزه نیز ضروری است. چمن در زمستان به طور طبیعی رشد نمی کند ، تکنیک هایی که در ابتدا برای کشت گلخانه ای توسعه داده شده بود ، با زمین بازی ، برای طبیعت و همچنین ترکیبی: نور درمانی ، سازگار شده است. این کار با محاسبه کسری نور در کل ورزشگاه شروع می شود (سکوها مناطق وسیعی از سایه را نشان می دهند). این مطالعه ، همراه با داده های هواشناسی ، مقادیر دقیق نور درمانی و گرما را ارائه می دهد (لامپهای سدیمی ، برخلاف LED ها ، نور و گرما را تأمین می کنند). "بسته به ورزشگاه ، شما به سه تا 9 رمپ 63 کیلوواتی نیاز دارید. یا 4 تا 500000 یورو بسته به ورزشگاه و سطح بازی آن ، بدون فراموش کردن مصرف برق ، از 80 تا 100000 یورو در سال. " اما ، او معتقد است ، "سطح نگهداری با توجه به نیازها و امکانات جوامع تعیین می شود".

خیلی خاص
برای مدیریت چنین فنی ، آموزش باغبان البته ضروری است. Bourg-en-Bresse ، که خود را در سال 2015 مجهز به چمن ترکیبی کرد ، بر این امر گواهی می دهد. دامین ریبیرون ، مدیر توسعه ورزش بورگ ان برس آگلومراسیون می گوید: "یک چمن ترکیبی نسبتاً شکننده است ، رسوبات لجن یا هوموس معمولاً با اشباع آب رایج است." به خصوص پس از دو فصل ، مورد استفاده باشگاه های فوتبال و راگبی (سی بازی در هر فصل) ، چمن باید کاملاً اسکالپ شده و یک لایه 5 سانتی متری برداشته می شد! این کار (25000 یورو) باعث دو ماه وقفه بازی شد. شهر تصمیم گرفته است که تعمیر و نگهداری را بیش از حد خاص با یک نماینده تمام وقت برون سپاری کند. هزینه ای که در انتخاب زمین نیز باید در نظر گرفته شود.

مدت زمان ، فرسودگی ، هزینه: مزایای هر یک
در مثال فوتبال ، با تعمیر و نگهداری یکسان ، زمین چمن طبیعی به طور متوسط ​​اجازه استفاده از 250 ساعت را می دهد ، در حالی که برای هیبرید 750 ساعت و برای مصنوعی 1500 ساعت استفاده می شود. در ده سال آینده ، سرمایه گذاری تقریباً دوبرابر در مقایسه با نمونه طبیعی و 1.6 برابر برای مصنوعی خواهد بود. از طرف دیگر ، اگر تعمیر و نگهداری برای زمین طبیعی و ترکیبی یکسان باشد ، برای مصنوعی نیمی از اهمیت برخوردار است. بنابراین ، با کاهش هزینه هر ساعت بازی ، چمن مصنوعی حدود نیمی از هزینه یک هیبرید و چهار برابر کمتر از یک چمن کاملا طبیعی هزینه خواهد داشت. 200،000 یورو برای یک سطح فوتبال طبیعی ، 300 تا 400،000 یورو برای یک هیبرید (بدون احتساب کارهای خاکی و غیره) و 500 تا 600،000 یورو برای یک مصنوعی. AirFibr همچنین کاهش مصرف آب را تا 20 درصد بسته به موقعیت مکانی مشخص می کند. یک راه حل ممکن است مخلوط کردن سیستم ها با جایگزینی فقط مناطق بازی که بیشتر در معرض فرسودگی هستند (اهداف ، مرکز ، لمس) با خال های ترکیبی باشد. این امر در مورد Moûtiers (Savoie) اتفاق می افتد ، جایی که این مجموعه توسط شرکت Coseec در تابستان 2016 انجام شد. "موفقیت ، حتی اگر به مراقبت و مراقبت زیادی احتیاج داشته باشد. تأسیس" ، توضیح داد.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.